tecosaEl passat 4 de Febrer un grup de militants de CNT es concentrava al davant del bloc tècnic de l’Aeroport del Prat, lloc on té la seva seu l’empresa TECOSA, responsable de la imposició del trasllat del nostre company David a Madrid.

David habia presentat prèviament nombroses denúncies tant a Inspecció de Treball com davant els jutjats socials, denunciant greus incompliments en matèria de prevenció i laboral. Tecosa, amb la complicitat de Outsmart-Alliance (l’empresa que la té subcontractada) i la pròpia Aena, ha reaccionat davant aquestes denúncies com només aquestes empreses saben fer-ho: amb repressió.

El trasllat del nostre company a David, lluny de deure’s a causes organitzatives com fan constar en la carta de comunicació que li van lliurar no són més que una represàlia encoberta i un càstig per haver exercit la legitima defensa que tenim totes de defensar de defensar els nostres drets.

Amb aquest trasllat, a més de 600 kms del seu domicili, Tecosa pretén desfer-se d’en David obligant-lo o bé a abandonar la seva vida i la seva família a Barcelona, o bé rescindir el seu contracte de treball.

Això és el que vol Tecosa, que David es vagi. El que vol la CNT és que David es quedi i és per aquest motiu que en aquests últims dies s’estan intensificant les accions reivindicatives i les mesures de pressió cap a totes les empreses implicades en aquest nou abús, atès que en cas contrari el proper 22 de Febrer haurà de traslladar-se a Madrid.

A la concentració que va tenir lloc durant més d’una hora sota un intens i nodrit cordó policial, es van repartir octavetes informatives, es van penjar cartells i es va desplegar una pancarta enfront de les oficines de Tecosa en la qual podia llegir-se ”STOP Assetjament” i #DavidSeQueda.

Es va explicar per megafonia el conflicte i es va llançar un missatge molt clar a Tecosa: David no està sol i la CNT no s’aturara fins que facin marxa enrere i permetin que el nostre company es quedi. Si ens toquen a un ens toquen a tots i totes.

El calendari d’accions reivindicatives i mobilitzacions continuarà en els propers dies, explicant a més amb l’ajuda dels companys del Sindicat del Metall de Madrid als quals aprofitem per agrair la seva ajuda i implicació en el conflicte.

Entre tots, sens dubte, aconseguirem que David Es Quedi.

1 comentari

cornella · 15/02/2014 a les 11:25

El pasado jueves 13 de febrero, la CNT-AIT de Barcelona realizó una rueda de prensa en el vestíbulo de la T1 del Aeropuerto del Prat de Llobregat para volver a decirle a la empresa Tecosa, que David no se va. Tecosa, empresa de mantenimiento en el Aeropuerto, pretende trasladar a nuestro compañero David a Madrid el día 22, alegando razones organizativas. La cuestión es que la notificación de este traslado vino después de que David presentara diferentes denuncias evidenciando carencias en materia de prevención laboral bajo las que Tecosa les hace trabajar.

Tecosa pasa a engrosar la lista de esas empresas que no dudan en acogerse a prácticas represivas ante la más mínima movilización de los y las trabajador@s. Viene con padrinos de la talla de Siemens, Alliance o Outsmart Assistance, empresas cómplices con las que mantiene subcontratas. Su intención es enviar al compañero a más de 600 kilómetros de su vida simplemente por abrir la boca y, de paso, escarmentar por adelantado a cualquier otr@ que estuviese pensando en salirse de la fila. Tecosa es de esas empresas que no solo deja a l@s trabajador@s sin sus condiciones de trabajo, sino también sin su derecho a reclamarlas. Algo que desde CNT nos resulta intolerable y que, evidentemente, no vamos a consentir.

Durante la rueda el compañero expuso su situación mientras se desplegaba una pancarta en la que podía leerse#DavidSeQueda. Stop Acoso, y se repartían octavillas a pasajer@s y trabajador@s. Así mismo, David dejó muy claro a Tecosa que no se iba.

Esta acción viene a sumarse a las ya realizadas por este sindicato previamente y también a todas aquellas que se están llevando a cabo por l@s compañer@s del Sindicato del Metal de Madrid en solidaridad, y que ya han trasladado el conflicto al Aeropuerto de Barajas. No hace falta pero tampoco está de más recordar los buenos resultados que esta herramienta de l@s trabajador@s, ha dado en otros muchos casos.

En CNT lo tenemos muy claro: David no se va, David se queda!!

Podéis seguir esta campaña en Twitter: @TecosaAcosa y con el HT #DavidSeQueda

Artículo original: http://cntbarcelona.org/escucha-tecosa-davidsequeda/