Enllaç a la web de la UGEL.

La Unió de Grups Excursionistes Llibertaris o U.G.E.L. es va constituir amb la idea de poder acostar la muntanya i la pràctica de l’excursionisme, a qualsevol. La U.G.E.L. no és un grup, sinó la unió de varis grups locals, i la seva màxima funció és la de facilitar als seus respectius grups tots els mitjans per l’ensenyament i la pràctica de l’excursionisme. La U.G.E.L. és l’associació de diversos grups locals afins a l’ideal llibertari, és per aquest motiu que la associació s’organitza en base a l’assemblearisme, al diàleg i al consens i vetllarà perquè romangui fidel a l’ideal anarquista evitant per tots els mitjans que sigui presa o manipulada per gent o actituds aliens a la idea.

Actualment, la muntanya i la seva pràctica està monopolitzada per la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. Entre ells i el Centre Excursionista de Catalunya s’han repartit els refugis de muntanya per explotar-los com hotels de luxe. No semblen tenir-ne suficient amb les subvencions milionàries que reben de la Generalitat o amb els contractes de publicitat amb entitats bancàries (La Caixa, Catalunya Caixa). La U.G.E.L. pretén consolidar-se com la associació que aglutini els grups de muntanya vinculats al moviment llibertari, donant tota la cobertura possible als seus integrants per a realitzar les excursions. Si t’agrada la muntanya i vols practicar el muntanyisme dins del context llibertari, participa amb la U.G.E.L. Consulta a la teva localitat o en S.O.V. de la teva comarca per apuntar-te al grup local, o si no n’hi ha en pots crear un. Més informació a http://ugel-catalunya.blogspot.com.es/

Contacte a ugel.catalunya@gmail.com

ugel