[CAT]

A CNT ho tenim molt clar. El feminisme i el sindicalisme no són més que diferents dimensions d’una mateixa lluita: la lluita per la igualtat i contra tota opressió que sempre hem defensat des de l’anarcosindicalisme.

És per això que les i els militants de CNT-Cornellà i comarca hem sortit aquest 8M als carrers des de les nostres seccions sindicals, començant el matí la Secció d’Ensenyament amb un piquet en Jardinets de Gràcia, seguit d’un altre a les 12.00h en Drassanes, reivindicant la lluita per la fixesa de les interines en frau de llei, on la delegada de la Secció i militant de CNT-Cornellà i comarca ha manifestat les següents paraules:

Avui, 8 de març, la lluita interina s’uneix a les reclamacions del 8M. Les mestres interines en frau de llei som la majoria dones. Sectors com el de l’educació i sanitat, cures en general, està cobert sobretot per dones. Avui sortim al carrer per totes, però sobretot per les precaritzades, les invisibilitzades i menyspreades per aquesta societat patriarcal. Perquè la lluita anarquista no s’entén si no és antipatriarcal, racialitzada i de classe. Ni una menys. Totes al carrer.

Ja a la tarda, les companyes i companys de la nostra Secció Sindical en Smith & Nephew han aprofitat el canvi de torn per a repartir propaganda feminista i donar a conèixer les seves reivindicacions a la resta de treballadors/es de l’empresa.

Amb aquest acte, hem donat per finalitzat un 8M especialment combatiu i il·lusionant, que no deixa de ser el preludi d’una primavera que promet venir carregada de lluites feministes i de classe.

Salut a les quals lluiten!

[CAS]

En CNT lo tenemos muy claro. El feminismo y el sindicalismo no son más que diferentes dimensiones de una única lucha: la lucha por la igualdad y contra toda opresión que siempre hemos defendido desde el anarcosindicalismo.

Es por ello que las y los militantes de CNT-Cornellà i comarca hemos salido este 8M a las calles desde nuestras secciones sindicales, empezando la mañana la Secció d’Ensenyament con un piquete en Jardinets de Gràcia, seguido de otro a las 12.00h en Drassanes, reivindicando la lucha por la fijeza de las interinas en fraude de ley, donde la delegada de la Sección y militante de CNT-Cornellà i comarca ha manifestado las siguientes palabras:

Hoy, 8 de marzo, la lucha interina se une a las reclamaciones del 8M. Las maestras interinas en fraude de ley somos la mayoría mujeres. Sectores como el de la educación y sanidad, cuidados en general, está cubierto sobre todo por mujeres. Hoy salimos a la calle por todas, pero sobre todo por las precarizadas, loas invisibilizadas y despreciadas por esta sociedad patriarcal. Porque la lucha anarquista no se entiende si no es antipatriarcal, racializada y de clase. Ni una menos. Todas a la calle.

Ya por la tarde, las compañeras y compañeros de nuestra Sección Sindical en Smith & Nephew han aprovechado el cambio de turno para repartir propaganda feminista y dar a conocer sus reivindicaciones al resto de trabajadores/as de la empresa.

Con este acto, hemos dado por finalizado un 8M especialmente combativo e ilusionante, que no deja de ser el preludio de una primavera que promete venir cargada de luchas feministas y de clase.

¡Salud a las que luchan!