El Grup de Treball de Memòria Històrica de la CNT de Catalunya i Balears té encomanada la tasca de recuperar i dignificar la memòria de tots els companys i companyes represaliats, assassinats i desapareguts des de l’inici de l’organització fins a l’actualitat, i fer les passes necessàries per fer-los justícia.

La seva tasca es desenvolupa doncs en tres àmbits diferenciats. Per una banda vol ser el punt de contacte i suport de víctimes, familiars i interessats, tant per rebre consultes sobre assassinats, desapareguts, etc., com per recollir nova documentació i per ajudar, en el que sigui, en la mesura de les nostres possibilitats.

En segon lloc està creant una base de dades amb tota la informació documental i testimonial que estem recollint. Finalment, el grup coordina la localització de fosses, la seva excavació i l’estudi de les restes humanes dels companys assassinats i enterrats en fosses comunes i cunetes. En aquest sentit, com a organització volem erigir-nos com a representants de tots aquells companys sense familiars que els puguin reivindicar.

Tot plegat és una tasca ingent pel nombre de persones a les que afecta, per la tasca d’extermini que el feixisme va fer amb la nostra organització i per la destrucció de bona part de la documentació. Així, tota col·laboració serà benvinguda: per a la recerca documental i el recull de fonts orals cal la participació d’historiadors, documentalistes, entrevistadors, psicòlegs; per a l’exhumació de restes, d’arqueòlegs, antropòlegs i forenses; però també cal suport logístic i la col·laboració d’advocats, periodistes, tècnics en imatge i so i tot tipus de voluntaris que permetin que els projectes és puguin realitzar.

Per aquest motiu, si estàs interessat en participar en el Grup de Treball de Memòria Històrica de CNT de Catalunya i Balears o si vols tenir més informació, només cal que enviïs un email a

cntcontraoblit@catalunya.cnt.es