El 16 de març de 2009 en Francesc Raset, veí de Collbató, va protagonitzar un acte de protesta simbòlic, davant el ple municipal, contra l’aprovació de l’ampliació de la zona industrial de les Ginesteres i pel cas omís que l’Ajuntament havia fet a les 1200 al·legacions presentades pels veïns i les més de 80.000 signatures recollides per la Plataforma Salvem Montserrat

La protesta va consistir en una paròdia del periodista iraquià, qui va
llançar unes sabates al president americà George W.

Bush en protesta per la guerra il•legal d’ocupació. Però per evitar que ningú pogués prendre mal, en Francesc ho va fer apropant-se fins la taula de plens per poder-les llançar suaument. L’Alcaldessa de Collbató, Josefina Martínez, va presentar una denuncia al jutjat per atemptat contra un membre de la corporació local i agressió. Ara el fiscal li demana 5 anys de presó.

Es podrà estar d’acord o no amb la protesta o amb les formes, però és
evident, hi havia testimonis, que no va ser un atemptat ni una
agressió, ni per intenció ni per accident, i el ple va continuar amb normalitat.
L’acte de protesta va ser pacífic, la falsedat i desmesura de l’acusació
sols te una lectura:

criminalitzar la protesta social i fer un escarment perquè a Collbató ningú s’atreveixi a alçar la veu contra l’Ajuntament. Cinc anys de presó per aquesta protesta és una exageració. Aquesta denuncia per atemptat és una represàlia pels diversos actes pacífics de protesta organitzats per Salvem Montserrat, Plataforma en la que ha participat en Francesc.No volem que a Collbató, els veïns que protesten corrin el risc de ser empresonats i no estem disposats a conviure en un poble on el nostre govern fomenta la rancúnia i difama als veïns. En Francesc Raset, ha demanat en una carta pública a l’alcaldessa que retiri aquesta denuncia sense que la Sra Josefina Martínez hagi donat cap mostra d’aturar aquest procés vergonyós. (LLEGIR LA CARTA)

És per aquesta raó que Salvem Montserrat ha organitzat aquesta RECOLLIDA DE SIGNATURES, amb solidaritat amb en Francesc i perquè no podem permetre que a Collbató ningú vagi a la presó per protestar. Per altre banda hem redactat la següent CARTA OBERTA adreçada a la consciència de Josefina Martínez per si vol reconsiderar la seva posició

Categories: Confederal