Fa uns dies la coordinadora d’intervenció social CNT Catalunya i balears va tenir una trobada amb els responsables del Departament de treball.

En aquesta reunió vam posar sobre la taula les problemàtiques que passen al sector social. Els vam fer arribar el resultat de l’enquesta realitzada per aquesta coordinadora on de manera clara es veu la precarietat del sector social. Hem parlat dels efectes psicosocials que originen tantes baixes per ansietat i que han de contemplar-se com a contingències comunes, també de l’excessiva rotativitat i l’alta temporalitat, salaris baixos, incompliment de ràtio, falta de descans, responsabilitats no pagades o les habituals agressions tan físiques o verbals que sofrim, que, per cert, s’està treballant al costat del col·legi d’educadors per a crear un protocol.

També els vam fer arribar el comunicat amb les reivindicacions que conjuntament amb altres sindicats combatius, plataformes d’educadors i col·legis professionals manifestem i vam fer arribar a partits polítics en el parlament amb la finalitat de dignificar el 3r sector. Com és l’equiparació o la internalització del sector dins de l’administració pública, ja que el 80% el gestionen empreses privades amb subvencions públiques. O la unificació de tots els convenis del sector social com ja va establir precedent la Comunitat Valenciana.

Un altre tema del qual es va parlar va ser del frau horari que existeix en la majoria d’empreses, registres manuscrits, modificacions, etc. Des de la coordinadora es mantindrà un seguiment d’aquestes qüestions i veurem si les administracions públiques s’impliquen en el compliment les condicions de treball, sobretot en els centres on depenen de subvencions públiques.

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.