El passat 1r de Maig, durant el transcurs de la manifestació llibertària de la tarda, es va ocupar un edifici abandonat a la Plaça Verònica del districte de Ciutat Vella, a poc més de 300 metres de distància del nostre sindicat. El propòsit de l’ocupació era destinar l’edifici a l’acollida de persones refugiades i migrants, fent efectiva la solidaritat que tan poques vegades es posa realment en pràctica.

Aquest matí ens hem despertat amb els Mossos d’Esquadra prenent el barri per a desallotjar la recentment ocupada “Llotja Mukhayyam” i tirant per terra un projecte tant interessant com necessari.

Hem pogut comprovar un cop més la fastigosa hipocresia de les institucions que ens governen, les quals no dubten en cultivar un discurs favorable a les refugiades al mateix temps que reprimeixen les poques iniciatives que pretenen teixir xarxes reals de solidaritat entre pobles. No ens enganyem, no esperem res de les institucions. En aquest cas, tant la Generalitat com ara l’Ajuntament de Barcelona se’ns han volgut presentar en nombroses ocasions com “eines del canvi”. No obstant això, a la pràctica, poques coses els diferencien dels seus predecessors.

Les anarquistes sempre hem tingut clar que el poder polític, sigui del color que sigui, està confrontat amb els interessos de la classe treballadora. Per això, des de la CNT-AIT de Barcelona volem manifestar la nostra solidaritat amb el projecte de la “Llotja Mukhayyam” i el nostre més enèrgic rebuig al desallotjament, ordenat per la Generalitat i executat pels Mossos d’Esquadra amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i la seva Guàrdia Urbana.

Ni murs ni fronteres, solidaritat obrera!