Com cada any, el 23 d’abril tornarem a viure el nostre Sant Jordi, la festa de la cultura catalana per antonomàsia. Enguany però, sembla que tot canvia, i com ja sabem, les que no estem obligades a treballar fora de casa, passarem el dia confinades a les nostres llars.

A més, Amazon practica la repressió sindical: ha acomiadat a un company de CNT per defensar els dretes de les treballadores!

El Govern va decidir que s’havia de d’aturar tota activitat que no fos essencial, és a dir, tot allò que ells han decretat com a no essencial. Després d’una campanya de terror sense precedents, descobrim que tots els establiments comercials estan tancats. Tots? No, perquè les botigues online continuen fent negoci, ja que sembla que es considera que un repartidor de paquets no pot infectar-se.

Fent servir l’OMS com a excusa, ara resulta que Amazon és massa gran per tancar. El que està clar és que els repartidors precaris són molt més fàcils de controlar: si un es resisteix, l’Estat ja li pagarà l’acomiadament.

Pel que fa a la Generalitat que és qui té les competències territorials, també està massa enfeinada dissimulant la seva hipocresia: mentre demana un confinament estricte, alhora permet serveis en que s’explota als treballadors –com Glovo o Amazon–, i ha arribat a declarar que s’han d’obrir els bars abans que les llibreries. I, ja per acabar-ho d’adobar, resulta que Amazon, l’empresa que més se’n beneficiarà d’aquest Sant Jordi, paga molts menys impostos que les botigues obligades per llei a seguir tancades… i a sobre ho fa a caus fiscals com Luxemburg !

Per a pal·liar el pànic que senten els treballadors d’Amazon –que aquest dies estan patint un ritme encara més extenuant de l’habitual a les seves instal·lacions–, la multinacional ha decidit que, només pagant 2 euros més per hora treballada, ja està compensant a la plantilla pel risc d’emmalaltir, i fins i tot morir. I tot plegat amb la única protecció d’unes mascaretes, que ja s’ha demostrat que no són efectives per a evitar infectar-se amb Covid-19.

És per tot això que, fartes de tanta mentida i abús per part de les grans empreses –com Amazon, que posa els seus beneficis per sobre de la nostra salut–, apel·lem a la solidaritat entre treballadores: demanem que durant aquest dies no es comprin llibres a la plataforma nord-americana, i que el proper 23 d’abril ningú accepti ni un sol paquet d’Amazon. La nostra cultura sí és essencial, per Sant Jordi i sempre. Defensem a les treballadores dels nostres sectors culturals !

Campanya de Pam a pam per recolzar les llibreries cooperatives.

Categories: General

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.