El pròxim divendres 20 d’octubre a les 19.00h, es presenta al local de CNT Cornellà la novel·la distòpica Speechtool, a càrrec del seu actor, Didac Coliman. La temàtica de l’obra, no podria estar més d’actualitat. Us avancem l’argument al temps que us animem a apropar-vos al Sindicat per a donar suport i difusió a la literatura crítica:

Speechtool se situa a finals del segle XXI quan l’extrema dreta ha aconseguit l’hegemonia cultural a Europa i als Estats Units (De fet, un ecofeixisme com ho planteja Carlos Taibo), reacció del canvi climàtic, les guerres globals militars i econòmiques contra la Xina, Rússia i el Gihadisme, la crisi de refugiats, les pandèmies globals, l’avenç tecnològic on els treballadors són menys necessaris per a les elits, etc. A la novel·la, es reflecteix el discurs i el relat de l’extrema dreta ecofeixista, tant a nivell polític, econòmic, classista, racista i espiritual (esoterisme ariosofista o nazi). També es mostra el xoc dialèctic entre l’extrema dreta i la socialdemocràcia de la nostra època.
L’element que dóna nom a la novel·la és l’aparició d’humans creats biotecnològicament que substitueixen aviat la classe treballadora. El seu nom, Speechtool, és una traducció de “Eina parlant”, que era com anomenava el filòsof romà Varró als esclaus.

En aquest context, cinc adolescents a Europa participen a un Reality Show (Un programa de televisió que retransmet les 24 hores del dia la vida de diverses persones). Hi han de substituir la policia de refugiats durant una setmana i això es retransmet contínuament per la televisió. La policia de refugiats es dedica a perseguir i capturar refugiats que han fugit dels diversos camps de concentració que s’estenen per tot occident, per tornar-los als camps. En aquesta història es retrata la vida frívola de les classes dominants que viuen alienades del patiment de les classes populars afectades per una pandèmia i el canvi climàtic, i els refugiats climàtics i les guerres. Una societat elitista addicta a les drogues emocionals, a la realitat virtual i als reality shows.

Categories: Cultura

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.