IMPORTANT: El pròxim 4 de juny es reactiven els terminis procesals, també el d’acomiadament. No us despisteu!

És molt important tenir tot això claríssim, perquè en quant s’acabin els ERTEs, començaran els vertaders problemes.

• Què és? Que et baixin el sou, ja sigui treballant les mateixies hores o reduïnt-te la jornada.
  • És legal? En un principi si, sempre i quan el sou no baixi per sota del Conveni
  • A què he d’estar atent/a? A no firmar que la baixada de sou o de jornada és de forma voluntaria, no és el mateix que la empresa ens imposi aquestes noves condicions, a que les rgalem amb el nostre consentiment.

Firma sempre junt a un “No conforme”.

• Què puc fer si em passa? Vine al Sindicat amb el document, t’assessorarem i et recolzarem. Finalment quedarà impugnar la decisió al Jutjat: Serà llavors el jutge qui dirà si és justificat o injustificat el canvi.
  • Què puc fer si l’empresa em diu que o signo això o m’acomiaden? Gravar la conversa: és legal i no és necessari que ho sàpigi l’altra part. L’acomiadament posterior a la negativa del/la treballador/a a la reducció de sou és nul. Però s’haurà de demostrar que abans de l’acomiadament va haver aquesta proposta.
  • I si me’l baixen directament, sense cap paper ni document? Pots impugnar-lo igualment. Compte, el termini és curt: 20 díes hàbils des que vas tenir coneixement del canvi.
  • Què aconsegueixo impugnant-lo? Si el jutge diu que la baixada de sou és injustificada, condemnarà l’empresa a pagar-te les diferències salarials del que hagis deixat de cobrar: si ho va fer mitjançant la reducció de jornada, no hauràs de treballar-ho.
  • I si el jutge diu que és injustificada la reducció? Podràs anar-te de l’empresa en 15 dies desprès de la sentència amb una indemnització de 20 dies per any treballat i dret a l’atur.

El discurs empresarial d’arrimar el hombro només el diuen quan van malament les coses. Quan anava bé, mai va esforçar-se l’empresari per apujar-te el sou per sobre del de Conveni.

Article traduït i adaptat de Legales sin fronteras.

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.