Los nueve, los olvidados de la victoria.

Documental d’Alberto Marquardt que narra la història dels republicans espanyols de “La Nueve”, companyia de la divisió Leclerc, les tropes de la qual van ser les primeres que van alliberar París, el 24 d’agost de 1944. La Nueve -els tancs i els vehicles de combat de la qual havien estat batejats amb noms procedents de la Guerra Civil espanyola, com ‘Madrid’, ‘Guernica’ o ‘Guadalajara’- havia participat en la campanya d’Àfrica contra Rommel i no sols van alliberar París, sinó que van participar en l’ofensiva a Alsàcia i en el definitiu assalt a Alemanya contra el ‘Niu d’Águilas’ d’Hitler.

Rafael Gómez Nieto, últim combatent de “La Nueve”, va morir de Covid-19 en un geriàtric el mes de març del 2020. Per totes aquelles persones que van lluitar per la llibertat, i per totes les i els ancians víctimes d’aquesta pandèmia, que van viure temps tan difícils, i que per a l’estat han quedat com a simples números en una estadística.

Categories: General

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.