El pròxim 24 de novembre l’Ajuntament de Cornellà desnonarà 9 famílies: 30 persones, de les quals 10 són menors (alguns amb discapacitat). 2 adults i 2 menors amb COVID.

Des de fa mesos, aquestes famílies tenen molts problemes per poder ser assistides pels Serveis Socials, i menys encara tenen l’oportunitat d’accedir a un lloguer digne.

Algunes venen d’haver patit ja un desnonament, altres han estat víctimes de maltractament. Algunes tenien un contracte de lloguer, però la pandèmia va impedir que poguessin obtenir ingressos per seguir pagant.

Per això es van veure en la necessitat de quedar-se i okupar aquestes vivendes socials, que estaven buides per una gestió nefasta de Serveis Socials, Ajuntament i Generalitat, que en són propietaris, i no els han ofert cap tipus de solució.

Abans de la pandèmia, la companyia d’aigües va tallar el subministrament, i la de gas ho va intentar diversos cops, però la organització de les veïnes ho va impedir. El 10 de març vam preparar-nos per parar el primer intent de desnonament, que va ser aplaçat. I ara, en mig d’una segona onada de la pandèmia, i el toc de queda, es vol fer fora a 9 famílies, que no tenen cap alternativa habitacional.

Necessitem el màxim recolzament, per evitar que aquestes persones es quedin al carrer.

Categories: General

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.