Primer de maig al Baix Llobregat.

Un any més, afrontem una Diada Internacional de la classe treballadora patint els efectes d’una crisi sistèmica que es tradueix en un atac a les nostres condicions materials de vida. L’encariment dels subministraments, l’increment del preu dels productes bàsics, la dificultat d’accés a l’habitatge i el desmantellament dels serveis públics evidencien que el capitalisme és un sistema contrari als interessos de la classe treballadora.

En un context exhaust per dècades de retallades i el deteriorament del conjunt de les condicions socials i laborals, sorgeix un nou capítol d’intent de recuperació del capitalisme a escala europea, el programa econòmic Next Generation. Aquest frau, lluny de millorar les condicions materials de vida de les treballadores suposa una injecció de capital cap a multinacionals europees per recuperar el sistema per la via del rescat. Una emissió de deute que haurem de pagar, de nou, amb futures retallades i polítiques d’austeritat.

Les condicions per rebre el fons europeus han suposat l’aprovació, durant el primer trimestre del 2022, d’una Reforma Laboral que respon als interessos de la patronal i que perpetua la precarietat de les treballadores. A aquestes reformes i condicionants s’hi sumaran la reforma de les pensions, la reforma
fiscal i la injecció de capital a multinacionals farmacèutiques i biotecnològiques, fomentant la mercantilització de la salut.
Mentre la patronal i els sindicats grocs pacten contrareformes i les grans empreses energètiques continuen enriquint-se, la sanitat i l’educació segueixen sense mitjans i amb el personal saturat. S’executen desenes de desnonaments al dia, el preu dels subministraments bàsics continua en alça,
els serveis socials estan desfets, la ultradreta continua actuant impunement mentre es reforça i militaritza a l’Est d’Europa, i la pressió sobre el territori no deixa de créixer en forma d’especulació urbanística i l’explotació de recursos.

Ara més que mai hem d’articular una resistència conscient i organitzada enfortint els espais d’organització popular. És per això que com a Baix Llobregat combatiu, anticapitalista i feminista lluitem.

• Per la reducció de les hores de feina, pel repartiment del treball i per l’avançament de l’edat de jubilació, que ens permetin viure i conciliar.
  • Pel dret de totes a un habitatge digne. No pararem fins a expropiar l’últim habitatge en mans de l’especulació privada.
  • Per uns serveis públics de qualitat que responguin els interessos de la classe treballadora, revertint tota privatització d’allò que sustenta la vida.
  • Per la derogació real de les successives reformes laborals que han suposat una pèrdua de drets de la classe treballadora.
  • En contra de la llei mordassa que segueix criminalitzant la protesta i la llibertat d’expressió.
  • Per derogar la llei d’estrangeria, que deixa a mercè de l’Estat capitalista la possibilitat de les migrants pobres de tenir els drets més bàsics i les condemna a la marginació social.
  • Per una pensió digna, equiparada al Salari Mínim Interprofessional i revaloritzada segons l’IPC real. Diem no a la imposició dels plans de pensions privats, gestionats per bancs i asseguradores en convenis d’empresa, que el govern pretén introduir i que quedarien subjectes als vaivens dels mercats financers.
  • Per combatre el patriarcat com a forma d’opressió. Perquè només una societat transversalment feminista i anticapitalista ens farà lliures.
  • Per tombar l’actual model especulatiu i depredador de recursos naturals que suposa la destrucció ferotge del territori i a contaminació de les aigües i l’aire. Només acabant amb el model productiu actual podrem erigir una veritable resposta ecologista.
  • Per una pau real entre pobles que mai no podrà ser garantida en un món d’interessos imperialistes.

Lluitem per una vida digna i la fi de tota explotació.

Aquest primer de maig, des del Baix Llobregat Combatiu, passem a l’ofensiva!

Categories: General

Premsa

Secretaria de Premsa del Sindicat d'oficis varis de Cornellà i Comarca. C/ Florida, 40 Cornellà de Llobregat (Bcn), prop de les estaciones de metro L5 de Gavarra i Cornellà Centre. Rodalies Renfe de Cornellà i Trambaix.