Durant el matí, membres de CNT van conformar diferents piquets informatius als centres de treball amb què manté conflictes oberts, amb l’objectiu de vetllar pel compliment del dret a vaga i informar els treballadors dels abasts de la reforma laboral i les raons de la vaga general.

A la tarda, CNT-AIT va convocar una manifestació a les 17:00 hrs. a Plaça Universitat, a la qual es van presentar diferents sindicats de la nostra Regional, així com una gran quantitat de treballadors, estudiants i aturats. Al voltant de 3.000 persones van marxar pels carrers de Barcelona amb l’objectiu de dirigir-se fins a la Subdelegació de Govern
en Pla del Palau, on s’havia de realitzar un míting conclusiu. La manifestació va travessar Plaça Catalunya per protestar en contra del brutal desallotjament de la seu del Banesto que s’havia realitzat algunes hores abans.

Malgrat l’amenaçador desplegament policial pels carrers de la ciutat, la manifestació va transcórrer tranquil•lament, cridant consignes en contra de la reforma laboral, l’Estat i l’actitud còmplice dels sindicats majoritaris. Mentre la manifestació baixava per Via Laietana i, sense haver-hi cap tipus d’incidents, una furgoneta de la Policia
Nacional, sense senyal lluminós ni acústica va irrompre a l’interior de la manifestació a tota velocitat arriscant-se a atropellar diferents manifestants. Davant aquesta evident acció de provocació per part de les forces de seguretat de l’Estat, CNT-AIT va decidir desconvocar
immediatament la manifestació per salvaguardar la integritat física dels participants.

Des de CNT-AIT, volem expressar el nostre més profund rebuig davant aquesta grollera maniobra repressiva, que en qualsevol cas, no entela el grandiós desplegament de suport a la jornada de vaga general. Condemnem fermament l’acció de la policia, que evidentment cerca aturar, a través de la força i la intimidació, la massiva mobilització d’aquells treballadors que no s’identifiquen amb els sindicats majoritaris i que veuen a la CNT-AIT una alternativa coherent de lluita per contrarestar l’ofensiva patronal i governamental que busca cancel•lar els drets aconseguits a través d’anys de lluita.

[[image:11.jpg::center:0]]

[[image:10.jpg::center:0]]