Els sindicats han presentat avui en roda de premsa una setmana de mobilitzacions (14 al  18 de novembre) que sota el lema de “La lluita està al carrer i als llocs de treball, no al Parlament – Cap a la vaga general” pretén portar la lluita a tots els racons de l’Estat amb prop d’un centenar d’actes convocats.

La presentació de la campanya ha estat a càrrec del secretari de Premsa i Comunicació de CNT, Miguel Fernández, qui ha expressat la necessitat de traslladar al món laboral la mobilització que s’està vivint als carrers des de fa mesos. “No n’hi ha prou amb queixar-se a les places, cal donar una nova volta de rosca i estendre la lluita als centres de treball, arribar a tots els reductes de la nostra vida quotidiana”.

D’altra banda, ha fet èmfasi en què l’objectiu de la vaga general, encara que ambiciós, no és irrealitzable i, de qualsevol manera, ha de suposar només un mitjà més per anar assentat les bases d’una societat més justa, centrada en les persones i les seves necessitats i no en les del capital i els mercats.

A continuació, Jacinto Ceacero, secretari General de CGT ha exposat les raons de convocar la setmana de lluita en ple procés electoral ja que “cal donar-li protagonsime a la classe treballadora i no als polítics” i ha acabat fent una crida a l’abstenció.

Finalment Miguel Ángel Rierol, secretari de la Confederació Solidaritat Obrera, ha desgranat les diferents accions planejades en tot l’Estat, fent especial èmfasi en la bateria d’actes convocats a Madrid. Igualment ha especificat que encara que la Setmana de Lluita està convocada a nivell estatal per les tres organitzacions presents, la mateixa no seria possible sense el concurs d’altres moviments socials i sindicats que estan treballant amb aquesta mateixa fi en els seus respectius àmbits.

Finalment, els presents han fet una nova crida “a tota la població, a totes les organitzacions sindicals, socials, assemblees populars, veïnals, col·lectius que defensin un nova societat basada en la justícia social i la llibertat, al fet que es vagin sumant a l’ona de mobilitzacions que es van a anar convocant en properes dates.

Madrid, 14 de novembre de 2011