Per llegir el comunicat del CSA Can Vies fes clic aquí.

Una persona va ser hospitalitzada al rebre un impacte de projectil a l’ull.

Unes 7000 persones es van concentrar ahir al vespre sota el lema ” Si Can Vies va a terra, els barris en peu de guerra”, en al·lusió a les columnes dels  diferents barris i ciutats de l’àrea metropolitana que van marxar cap a Plaça de Sants on s’havia convocat la protesta a les 20’30h. Moltes ciutats i pobles del territori català es van unir a la lluita. Terrassa, Sabadell, Granollers, Girona, Palma de Mallorca, València, Lleida, La Seu d’Urgell i així fins a 50 poblacions.

Era el tercer dia de protesta després que el dilluns passat els mossos d’esquadra desallotgessin el CSA. “L’efecte Can Vies” comença a ser més que un mal de cap puntual per a la institució municipal.

La jornada de protesta de dimecres es va iniciar amb una cassolada des dels balcons dels veïns i veïnes de Sants mentre s’omplia la plaça. El barri estava assetjat per un fort dispositiu policial que feia preveure una altra nit de confrontaments. I així va succeir. La concentració es va convertir en marxa. A l’alçada de la seu del districte, al carrer de Sants, els Mossos d’Esquadra van iniciar diverses càrregues contra els manifestants, que van col.locar barricades pels carrers paral.lels. Diverses entitats bancàries, una cadena de menjar ràpid o la crema de contenidors van ser l’objectiu d’algunes persones al llarg de la protesta. En total , 28 persones van ser detingudes i una altra va ser traslladada a l’hospital després de rebre un impacte per projectil  a l’ull per part dels Mossos d’Esquadra a la plaça d’Osca. Segons ha informat el setmanari ” La Directa”, però, no ha perdut la visió.

Entre els detinguts figura una persona amb una condició especial ja que té Síndrome de Tourette. Aquest migdia ha sortit de la comissaria de les Corts amb el nas trencat i contusions al cos. Els companys concentrats a l’exterior l’han rebut amb aplaudiments i mostres de suport.

La nit de dijous, es va convocar una cassolada a les 21 h. a Plaça de Sants, el quart dia de protestes al carrer i que ha iniciat amb una marxa en suport als que encara resten detinguts a la comissaria de les Corts. El proper dissabte, a les 10 h. s’ha convocat una trobada a Can Batlló per a reconstruir l’espai de Can Vies. La jornada culminarà a les 18 h. amb una manifestació al centre de la ciutat de Barcelona que es preveu multitudinària.

Fotografies: Guye Sancho