La Confederació es va bolcar en multitud d’accions per posar en pràctica la crida a una jornada de vaga el passat 29 de setembre. Així, una trentena llarga de localitats de l’Estat van veure als seus carrers als membres de la CNT i de la resta d’organitzacions sindicals convocants, units a diferents assemblees del 15M i de col·lectius socials, així com d’altres organitzacions sindicals contràries a la política del Pacte Social i a l’entreguisme dels majoritaris; cadascuna amb la seva peculiar idiosincràsia i característiques, però units en l’acció, reivindicant la necessitat de parar les agressions i reivindicant la vaga general.

A Andalusia, les manifestacions més concorregudes van ser les de Còrdova, Màlaga o Sevilla, però va haver-hi accions i concentracions en altres llocs com Jaén, Jerez, Sanlúcar, Lebrija… Normalment en unitat amb el SAT, CGT, USTEA i assemblees del 15M. D’igual manera, altres assemblees del moviment es van llançar a convocar al costat de les organitzacions sindicals en localitats com Santander o algunes de les capitals aragoneses, on a més la CNT es va trobar en la lluita amb organitzacions territorials com a TAST, *SOA o la Intersindical aragonesa. Cridanera va ser la cadena humana que a Saragossa va unir la porta del banc d’Espanya amb l’edifici de Delegació del Govern a la Plaça del Pilar i que després va esdevenir en una manifestació espontània fins a l’ajuntament.

A Euskal Herria, la CNT va convocar a Bilbao, Donostia i Iruña., en solitari o al costat de CGT, ESK i solidaris, depenent de les ciutats.

Va haver-hi regionals que van centrar les manifestacions en una ciutat per així aglutinar esforços com va succeir a Múrcia, on es va convocar amb CGT una manifestació a la capital a la qual es van sumar diverses acampades del 15M, una de les quals havia ocupat al matí la seu patronal. També a Mèrida es va realitzar un acte central per tota la regional extremenya al costat de CGT i CSU al que es van adherir nombrosos col·lectius socials com Ecologistes en Acció o uns altres.

A Catalunya, l’acte central es va realitzar a Barcelona, on al matí un autobús seguit d’una llarga caravana de cotxes replets de militants van ser recorrent nombroses empreses i llocs en conflicte per mostrar la seva solidaritat i fer veure que enfront de la unitat de la classe empresarial cal respondre amb la de la classe obrera. A la tarda, la manifestació, que partia de la seu de la patronal, va comptar amb una nodrida i combativa presència., d’unes 1500 persones.
A Madrid, l’activitat va ser descentralitzada al matí amb piquets informatius en empreses en conflicte (així CNT-Villaverde a Rivamadrid, Redur o Suzuki, el sindicat de gràfiques enfront de la patronal del sector o el Ministeri de Cultura…) i accions en barris i localitats com a Sol, Hortaleza, Vallecas, Móstoles, Leganés. La manifestació de la tarda, que convocaven diferents sindicats de la CNT de Madrid, a més de CGT, SAS, Solidaritat Obrera, Assemblea de Vallekas per la Vaga General, Comissió de Treball Vaga General – Sol i un llarg etcètera va comptar amb un a assistència propera a les 8000 persones.

Especialment intensa va ser també l’activitat a Valladolid, provocant que durant gairebé una setmana els sindicats combatius de la ciutat, CNT, CGT i LA TEVA, fessin seva la ciutat i llancessin el missatge d’unitat i lluita cap a la vaga general. Els actes realitzats de forma unitària van consistir en una projecció en una plaça cèntrica del debat entre sindicats el 24, una bicicletada reivindicativa el 28, concentracions durant el matí del 29S en diferents institucions responsables de la crisi (patronal, CCOO i Banc Santander) i la manifestació de la tarda congregant a al voltant de 500 persones. Així mateix, un grup de militants de CNT van ocupar la seu regional del PSOE en el matí del 28 de setembre.

Altres localitats com Miranda d’Ebre, Gijón, Ferrol, Guadalajara, Àvila, Palma, Logronyo i un llarg etcètera es van sumar igualment a les jornada de lluita amb diverses accions.

De totes maneres, la jornada de de el 29S ha de suposar només el primer pas d’un calendari de noves i més profundes mobilitzacions amb la finalitat de centrar en les reivindicacions obreres del repartiment del treball i de la riquesa, la defensa dels serveis públics i els drets socials, des de la perspectiva d’un canvi radical del sistema econòmic, el debat social i polític.

Els sindicats de la CNT apostem forta i seguirem enfortint des de la solidaritat i l’acció aquest procés de lluita unitària i combativa cap a la vaga general.

LA LLUITA ESTÀ Al CARRER. CAP A la VAGA GENERAL

Secretaria de Prensa