El passat dijous 30 de maig la CNT va recòrrer els carrers de Barcelona en solidaritat amb els companys i companyes que a Euskal Herria duien a terme una jornada de vaga general.

Una trentena de persones vam recòrrer, a la tarda del dijous 30 de maig, els carrers del centre de la ciutat amb un missatge clar: solidaritat amb els companys i companyes en vaga a Euskal Herria. Tal com vam plasmar al manifest d’ aquesta convocatòria, conjuntament amb la vaga, la classe treballadora hem de fer servir la solidaritat, aquest cop entre territoris, per tal de que la nostra lluita sigui efectiva. Per això, i donat l’ escassa participació al nostre acte, volem tornar a repetir quan important és aquesta eina, la solidaritat, si volem donar el pas cap a la vaga general indefinida, eina definitiva.

No obstant això, la marxa i el missatge que portavem, va ser contundent. Durant el recorregut es van efectuar diferents parades, al costat del Mercat Sant Antoni, al llarg de l’ Avinguda Mistral i en finalitzar, prop de les vuit del vespre, a la Plaça d’ Espanya, a on diferents companys i companyes van realitzar mítins. El discurs va girar entorn de la lluita que s’ estava dugent a Euskal Herria enfront les polítiques de contrarreformes, retallades socials i rebaixes de les condicions de treball. Així mateix, es van tornar a presentar al carrer les propostes que la CNT planteja davant el problema de l’ atur: la reducció de la jornada laboral setmanal de 40 a 30 hores, sense reducció salarial, fixar l’ edat de jubilació als 55 anys o rebutjar la realització d’ hores extres. Mesures aquestes que s’ encaminen a assolir un millor repartiment del treball i la riquesa i que, tornem a recordar, som la classe treballadora qui les hem de construir.

Així mateix, durant tot el recorregut es van repartir octavetes que van tenir molt bona aceptació entre els i les viandants.

A més d’ aquest acte itinerant, es va fer un treball de visibilització també a nivell dels barris, i diferents pancartes en solidaritat amb els companys i companyes d’ Euskal Herria van restar durant tota la jornada a punts estratègics del Clot, Sants, Gràcia o Nou Barris.

-Premsa CNT-AIT Barcelona-