El passat dissabte 17 de juliol, la CNT-AIT vam sortir al carrer a la nostra ciutat, Cornellà de Llobregat, que malgrat que sembli un niu de mafiosos, enverinada per les actituds del govern del PSC, amb l’alcalde Balmón al seu cap, té molta historia de reivindicació.

Van ser unes 150 persones que es van trobar per mostrar el més profund rebuig a totes les retallades socials i la reforma laboral. Ha quedat molt clar qui està a la
nostra contra, qui ens roba, i qui ens fa pagar les consequències.

La manifestació va començar a la plaça de l’Esglèsia, davant de
l’Ajuntament, per que no oblidin que no callarem, ni aquí ni enlloc.

Sense oblidar la difusió prèvia, i la insistència, amb la que seguirem fins a que ens escoltin… vam començar un dissabte de lluita a Cornellà.

La manifestació va començar a la plaça de l’Esglèsia, davant de l’Ajuntament, per que no oblidin que no callarem, ni aquí ni enlloc. Una traca va fer engegar la manifestació, que va recorrer un tragecte important passant pel Barri Centre, la Gavarra, i acabant a
Sant Ildelfons. Es van cridar diferents cantics contra els polítics, la patronal, la reforma laboral, els sindicats grocs… i per l’autoorganització de la classe treballadora. Una classe
treballadora que mai baixarà el cap davant aquestes agressions.

La pancarta de capçalera cridava contra les pràctiques dels sindicats majoritaris com UGT i CCOO, que junt amb la patronal i el govern, la CNT acusa sense embuts de fer
pagar contra la classe treballadora una crisi que només ells, els capitalistes, han creat. També es va fer ressó de l’assasinat racista que va haver-hi pocs dies abans a Cornellà, amb qui la CNT de Cornellà i comarca voliem aprofitar per rebutjar i mostrar la rotunda
intolerància contra tot tipus de racisme i discriminació.

Després del trajecte, es va arribar ala plaça del Mercat de Sant Ildelfons, on es va llegir la octavetaque es repartia, explicant en que es basa la nova reforma laboral, octaveta de la cual es van repartir més de 1000 còpies entre la gent de Cornellà. Un cop aquí, es va desconvocar la manifestació agraint l’assistència a tota aquella gent que va sortir a dir ben clar què això no ho permetrem, i que no restarem impassibles davant cap retallada, ni cap reforma laboral.Després, el company Just Cases, de CNT Terrassa i professor d’Història de la Universitat Autonoma de Barcelona, que va fer un repas a les causes de tota aquesta crisi mundial, i com tot l’engranatge capitalista ha fet pagar a la classe
treballadora a nivell global, i en particularitat a l’Estat Espanyol amb aquestes mesures, una crisi que la classe treballadora no ha creat.

La CNT vol reafirmar-se en la necessitat d’acció, de mostrar el rebuig per tots els nostres
mitjans, de la forma que se’ns acudeixi. Imaginació contra el poder. No pararem, esteu atentes a les pròximes convocatòries! No callarem!

NI REFORMA LABORAL NI RETALLADES

UNIÓ, ACCIÓ, AUTOGESTIÓ.