Notícia extreta del periodico el 10/06/2005

El periódico 10/06/2005

SUCCESSOS
Ciutadans de Berga van denunciar al febrer davant la Generalitat el risc que suposava un grup llibertari

agències

Berga. -- Ciutadans de la ciutat de Berga, capital del Berguedà, van denunciar el febrer d'aquest any a la Conselleria d'Interior de la Generalitat que o els Mossos actuaven contra una banda d'anarquistes o s'acostaven greus desordres públics, segons ha pogut saber Europa Press de fonts veïnals.

Els mateixos veïns van donar a conèixer la seva preocupació per la crisi d'ordre públic a Berga davant la Fiscalia del Tribunal Superior i davant la Delegació del Govern a Catalunya.

Aquests ciutadans, que es qualifiquen de "normals, pacífics i catalans", van demanar a la consellera d'Interior, Montserrat Tura, i al secretari general d'Interior, Jordi Parto, que actuessin contra una banda de "quatre nens de casa bona, fills de burgesos, que estudien a Barcelona i que posen a "caldo" cada vegada que poden els Mossos d'Esquadra de la comarca", i la policia no fa res. "¿De què serveix tenir una policia catalana?", es pregunten.

La revista 'Pèsol Negre'

Els veïns es lamenten des de fa mesos de la distribució gratuïta d'una revista a la ciutat, sense peu d'impremta ni dipòsit legal, anomenada Pèsol Negre, que s'autoqualifica de "llibertària", i que es distribueix als comerços de la ciutat, els quals s'anuncien amb total impunitat a la revista. Diuen que els "llibertaris" editen Pèsol Negre, que té una tirada de 6.000 exemplars i s'edita al Berguedà i el Bages, on les capitals són Berga i Manresa respectivament.

La citada revista dedica un ampli espai a insultar els Mossos, a qui titlla de gossos, els empresaris, que qualifica d'"explotadors", i el Govern català, a qui dedica tota classe d'adjectius.

Desde CNT-Korneya tot el suport als companys i companyes llibertàries en lluita de Berga. Endavant també amb el pèsol negre, Un cop més veiem la manipulació dels mitjans de intoxicació.

NI UN PAS ENRERE!